من یک دلداده

۲۱ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

مهرانه مهین‌ترابی

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۴ ق.ظ

مهرانه مهین‌ترابی (زاده ۲۰ مرداد ۱۳۳۶ در کرج) بازیگر ایرانی است او تا کنون ازدواج نکرده‌ است.

او فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است و جز او کسی در خانواده فعالیت هنری ندارد. اولین تجربه بازیگری او ایفای نقشی در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی خانم دیانا و در سال ۱۳۵۶ بود.

وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۰ عضوی از خانواده مجموعه‌های تلویزیونی شد و با نقش آفرینی در مجموعه همسران و خانه سبز به اوج محبوبیت رسید.

او همچنین دارای لیسانس بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران می‌باشد.

او هنوز مجرد است و در پاسخ به این سؤال که چرا ازدواج نکرده‌است جواب داد: ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم برای افراد خانواده‌ام آشپزی کنم. اما از آنجا که بازیگری وجودم را ساخته بود نمی‌توانستم به راحتی از حرفه‌ام بگذرم.

مهرانه مهین ترابی زنی مدیر و به قول خودش تا حدی سلطه جو، که در شرایط بسته و مردسالار اوایل دهه هفتاد، توانست با یک کمدی مخصوص به خود، قالبی جدید از زنان روز جامعه را به تصویرر بگذارد. او بلافاصله بعد از «همسران»، در نقش «عاطفه» سریال «خانه سبز»، در قالب زن امروزی دیگری قرار گرفت و در مقابل زنده یاد خسرو شکیبایی، یک بار دیگر در بازیگری به اوج موفقیت رسید.

 

مهرانه مهین‌ترابی،بیوگرافی مهرانه مهین‌ترابی،عکس های مهرانه مهین‌ترابی عکس مهرانه مهین ترابی بازیگر خوب کشور

 

مصاحبه با مهرانه مهین ترابی:
در دوران کودکی چگونه بودید؟
در سن 10 سالگی که بچه های دیگر دنبال بازی بودند و آهنگ های الکی گوش می کردند شدیدا به آهنگ های شارل آرناوور، خوانده مشهور فرانسوی علاقه داشتم.

 

آیا تا الان احساس شکست کردید؟
 به یاد ندارم در زندگی‌ام تا به امروزطعم واقعی شکست را چشیده باشم.شکست‌ها و زمین خوردن‌ها نتوانست امیدم را کمرنگ کند.تنها یک بار با تمام وجودم غم را باور کردم و فکر کردم که زمین خوردم.قضیه بر می‌گردد به ۱۳ سالگی‌ام؛ زمانی که پدرم را از دست دادم.دوره سختی بود اما حتی همین حس هم خیلی زود به یک امید تبدیل شد.

• مادرم زنی مقتدر و محکم بود. پس از مرگ پدر روی پای خودش ایستاد.همیشه با دیدن او محکم بودن را مرور می‌کردم.حتی اگر به بلوغی که شما می‌گویید نرسیده باشم اما سعی کردم محکم باشم.خب دیگر فقط یاد و خاطرات پدر بود.باید این قضیه را باور می‌کردم.افسردگی را دوست نداشتم و با کسانی که یاد گرفتند زندگی‌شان را با آه و گریه بگذرانند و یاد نگرفتند امید را ببینند نمی‌توانم کنار بیایم.حداقل در آن زمان سعی ام را کردم که شکست‌ها و غم‌ها زمینم نزنند.

زهره صفوی گلچهره سجادیه بیوگرافی
  • آتنا حبیبی

بیوگرافی سیامک صفری

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۰۲ ق.ظ

بیوگرافی سیامک صفری:

نام و نام خانوادگی: سیامک صفری

زمینه فعالیت: بازیگر
تولد: ۱۳۴۳ تهران
ملیت: ایرانی
پیشه: بازیگر تئاتر و تلویزیون

 

سیامک صفری,بیوگرافی سیامک صفری,عکس های سیامک صفری عکس سیامک صفری به همراه همسر و دخترش

 

بیوگرافی سیامک صفری:
سیامک صفری بازیگر تئاتر و تلویزیون ایرانی است. او افزون بر دو دهه فعالیت در سطح اول بازیگری تئاتر، به تدریس بازیگری تئاتر در کلاس‌های آموزشی نیز می‌پردازد. صفری دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی تئاتر است.

مصاحبه با سیامک صفری:
آقای صفری علی رغم این‌که شما در عرصه تئاتر چه در مقام کارگردان و چه به عنوان بازیگر بسیار پرکار و فعال هستید، اما در حوزه سینما و تلویزیون، حضور کمرنگی دارید. این ناشی از علاقه شما به حوزه تئاتر است یا دلایل دیگری دارد؟
من به طور مشخص در تئاتر متمرکز هستم و بیشتر وقت من در این عرصه می‌گذرد. البته این بدین معنی نیست که کار تصویری نکرده باشم. مثلا در چند سال گذشته در 2 فیلم بازی کردم یکی در فیلم «ماهی‌ها عاشق می شوند» علی رفیعی و دیگری نیز در فیلم «اشکان، انگشتری متبرک و چند داستان دیگر» آقای شهرام مکری. در گاوصندوق نیز نام مازیار میری به عنوان کارگردان برای من خیلی مهم بود.

قبلا که سابقه همکاری با هم نداشتید؟
نه. وقتی با من تماس گرفتند رفتم و فیلمنامه را خواندم و از آن خوشم آمد ضمن این‌که تیم خوبی با میری کار می‌کردند که برای من اهمیت داشت و به من انگیزه بیشتری برای حضور در سریال گاوصندوق می‌داد.

 

سیامک صفری,بیوگرافی سیامک صفری,عکس های سیامک صفری بازی سیامک صفری  

 

اتفاقا به خاطر این‌که خیلی‌ها از نتیجه کار راضی بودند، این سوال برایشان پیش آمده که چرا آقای صفری حضور بیشتری در تلویزیون ندارد؟
خدا را شکر اگر واقعا این‌طوری است که شما می‌گویید پس سعی می‌کنم از این به بعد بیشتر بازی کنم.

تفاوتی هم برایتان می‌کند که در کدام حوزه کار کنید؟
در تئاتر بازیگر کنترل و اختیار بیشتر روی بازی خود دارد و شاید به همین سبب است که لذت بازی در تئاتر برای من بیشتر است.

یعنی در تئاتر دست شما برای ایفای نقش بازتر است یا مجال بداهه‌سازی بیشتری دارید؟
نه این‌که بداهه‌سازی در سینما یا تلویزیون نباشد، اما دامنه آن در تئاتر آنقدر وسیع است که حتی می‌شود ادعا کرد هر شبی که یک نمایش روی صحنه می‌رود و اجرا می‌شود، یک بداهه‌سازی اتفاق می‌افتد.

در حالی که شما هرشب در حال تکرار یک نمایشنامه هستید!
تکرار در فرم و اجراست، ولی همین که بازیگر بدون واسطه لحظات بازیش را با مخاطب تقسیم می‌کند و ارائه می‌دهد، گویی دارد یک کار جدید را به نمایش می‌گذارد.

در واقع این تکرار ممکن است برای مخاطبی احساس شود که به صورت متوالی این تئاتر را ببیند، اما برای شمای بازیگر هر اجرایی تازگی دارد؟
دقیقا همین‌طور است. استنباط درستی از این مساله کردید.

با این حال و با توجه به این‌که حضور کمتری در تلویزیون داشتید، اما بازی خوبی از شما دیدیم.
شاید این به تجربیات حضور من در تئاتر برمی‌گردد و قطعا به کارگردانی خوب مازیار میری که نسبت به جایگاه بازیگری و چگونگی ایفای نقش شناخت خوبی دارد.

پس از این به بعد شما را بیشتر در سریال‌ها و فیلم‌ها خواهیم دید؟
ان‌شاءالله. البته اگر کارگردان‌هایی با نگرش و دیدگاه مازیار میری به سراغ من بیایند. یا کسی مثل شهرام مکری که فیلم فوق‌العاده‌ای مثل اشکان و انگشتری متبرک را ساخته که متاسفانه به آن اجازه اکران ندادند و من متعجبم که چرا مطبوعات پیگیر این مساله نیستند. به نظر من این جوان شعور فیلمسازی در ایران را ارتقا داده است.




  • آتنا حبیبی

دلایل شوری دهان

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۵ ق.ظ

برخی دلایل احساس شوری بلند مدت در دهان بی ضرر هستند، در شرایطی که رسیدگی به برخی دیگر ممکن است نیازمند دخالت پزشکی باشند.

مصرف غذاهای شور اغلب موجب باقی ماندن طعم غذا در دهان می شود. اما زمانی که طعم شوری برای مدتی طولانی در دهان احساس می شود، این شرایط می تواند نشانه ای از یک مشکل زمینه ای باشد. طعم شور یا عجیب در دهان به طور معمول مساله ای نگران کننده نیست، اما علائم آن می تواند ناخوشایند و آزاردهنده باشند.

 

برخی دلایل احساس طعم شوری بلند مدت در دهان ممکن است به دخالت و درمان پزشکی نیاز داشته باشند. در همین حال، درمان های خانگی نیز می توانند به تسکین علائم کمک کنند.

 

دلایل شوری دهان

برخی دلایل احساس شوری بلند مدت در دهان بی ضرر هستند، در شرایطی که رسیدگی به برخی دیگر ممکن است نیازمند دخالت پزشکی باشند.

 

ترشح پشت بینی

ترشح پشت بینی شرایطی شایع است و ممکن است به واسطه موارد زیر رخ دهد:

آلرژی ها

عفونت های سینوسی

سرماخوردگی

ترشح پشت بینی شامل مخاط اضافی در مسیرهای پشت بینی است که به گلو منتهی می شوند. وجود این مخاط ممکن است طعم بزاق را شورتر از حد معمول سازد.

داروهای بدون نسخه می توانند به پاکسازی ترشح پشت بینی کمک کنند، که احتمالا به از بین رفتن طعم شور دهان نیز منتهی خواهد شد.


فشار خون پایین چند است
  • آتنا حبیبی

سرطان معده

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۳۰ ق.ظ

سرطان معده(gastric cancer) نوعی سرطان است و شایع ترین فرم آن، آدنوکارسینوم یا سرطان غددی در معده است. سرطان معده را می توان رشد بدون کنترل سلول های بدخیم در معده دانست .سرطان معده سالیانه باعث مرگ حدود یک میلیون نفر در سرتاسر جهان می شود.

 

سرطان معده در مردان پس از سرطان ریه شایعترین سرطان است حال آنکه در زنان سرطان پستان شایع ترین سرطان به شمار می آید.

 

انواع سرطان معده

سرطان معده در اکثر موارد از سلولی شروع می‌شود که روی لایه مخاطی داخلی معده قرار دارد؛ این نوع سرطان را آدنوکارسینوم معده می‌گویند. همان‌طور که سلول‌های سرطانی تکثیر می‌شوند، پیشروی تومور در دیواره معده عمیق‌تر می‌شود و به مرور زمان از دیواره معده می‌گذرد و به اندام‌های مجاوری مانند پانکراس یا کبد می‌رسد.

 

تومور گاهی رو به بالا (مری) و گاهی رو به پایین (روده کوچک) منتشر می‌شود.گاهی چند سلول از تومور جدا می‌شود و به درون جریان خون یا مجاری لنفاوی راه می‌یابد، سپس سرطان در غدد لنفاوی نزدیک یا در دیگر ناحیه‌های بدن منتشر می‌شود (متاستاز). در ادامه انواع سرطان معده ذکر می شود البته این موارد سرطان معده نادر می باشند:

 

1- لنفوم: این گونه از سرطان از بافت لنفاوی درون دیواره معده نشأت می‌گیرد.

 

2- سارکوم: این گونه از سرطان معده از عضله یا بافت همبند درون دیواره معده منشاء می‌گیرد.

 

3- سرطان کارسینوئید: این گونه از سرطان از سلول‌های داخل لایه مخاطی معده که مسئول تولید هورمون‌ها هستند نشأت می‌گیرد.

  

 علائم سرطان معده چیست, انواع سرطان معده

سرطان معده،سرطانی است که در ناحیه معده و ناحیه بالایی شکم شما رخ می‌دهد

 

دلایل ابتلا به سرطان معده

دلیل قطعی ابتلا به سرطان معده هنوز شناخته نشده است، با اینحال عواملی که در ادامه بیان می‌کنیم خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد:

 

♠ جنسیت. مردان دوبرابر بیشتر از زنان در خطر ابتلا به این سرطان هستند.

 

♠ نژاد. نژادهای آفریقایی-آمریکایی و آسیایی در خزر بیشتری هستند.

 

♠ ژنتیک. مشکلات ژنتیکی و یا سندرم‌های ارثی سرطان خطر ابتلا به سرطان معده را افزایش می‌دهد.

 

♠ ناحیه‌ی جغرافیایی. سرطان معده در ژاپن، شوروی سابق و آمریکا و آفریقای مرکزی شایع‌تر است.

 

♠ گروه خونی. افرادیکه گروه خونی آنها A مثبت است در خطر بیشتری هستند.

 

♠ افزایش سن. سرطان معده در سنین 70 تا 74 شایع تر می‌باشد.

 

♠ سابقه خانوادگی. درصورت ابتلای یکی از افراد درجه‌ی 1 خانواده به سرطان معده خطر ابتلای دیگران هم دو یا سه برابر می‌شود.

 

♠ سبک زندگی. سیگارکشیدن، مصرف الکل و رژیم غذایی کم میوه و سبزی و یا شور، دودی یا حاوی مواد نگهدارنده نیترات دار خطر ابتلای شما به سرطان معده را افزایش می‌دهد.

 

♠ هلیکوباکتر پیلوری (H. pylori). آلوده شدن به باکتری H. pylori که لایه‌پواننده معده را آلوده کرده و باعث التهاب و زخم معده مزمن می‌شود، خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

 

♠  بیماری‌های خاص از جمله ورم معده مزمن، پولیپ معده، متاپلازی روده ای و یا جراحی معده خطر ابتلا به این سرطان را افزایش می‌دهد.

 

♠ بعضی از مشاغل خاص از جمله کار درمعدن ذغال سنگ، پالایش نیکل و کارخانه‌های لاستیک و چوب سازی خطر ابتلا به این سرطان را کاهش می‌دهد.


استخوان درد در بارداری

سرطان معده و علائم آن

دیستروفی عضلانی دوشن علائم

فلج بلز چیست

خونریزی دستگاه گوارش تحتانی

  • آتنا حبیبی

سوپ کلم بروکلی و پنیر

يكشنبه, ۱۵ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۶ ق.ظ

 

نحوه درست کردن سوپ کلم بروکلی و پنیر, طرز درست کردن سوپ کلم بروکلی و پنیر

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی و پنیر

 

مواد لازم برای سوپ کلم بروکلی و پنیر :

کره یا مارگارین  2 قاشق غذاخوری 
هویج رنده شده   1/2 فنجان
 پیاز متوسط خرد شده 1 عدد 
آرد  2 قاشق غذاخوری 
پنیر خامه ای 425 گرم
* آب مرغ (یا عصاره مرغ)  1 و 3/4 فنجان
شیر 1 فنجان
کلم بروکلی خرد شده 255 گرم

 

* آب مرغ (یا عصاره مرغ حل شده در 1 و 3/4 فنجان آب گرم) 1 و 3/4 فنجان 

 

طرز تهیه سوپ کلم بروکلی و پنیر :

کره را در یک ماهی تابه بزرگ و عمیق روی حرارت بگذارید و آب کنید. سپس هویج و پیاز را اضافه کرده، هم بزنید تا نرم شوند.

آرد و کلم بروکلی را در کاسه ای با هم مخلوط کنید و هم بزنید تا کلم کاملا به آرد آغشته شود. سپس به قابلمه اضافه کنید.

حالا شیر، آب مرغ و پنیر را هم اضافه کنید و بگذارید روی حرارت متوسط بپزند تا سوپ آماده شود.

سوپ کلم بروکلی با هویج

روغن دنبه بدون بو

پیراشکی مرغ و سبزیجات

صبحانه ایرانی

  • آتنا حبیبی

مربای تمشک

دوشنبه, ۹ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۵۸ ق.ظ

طرز تهیه و دستور پخت مربای تمشک خیلی آسان و خوشمزه در منزل

طرز تهیه مربای تمشک بسیار خوشمزه در قسمت آشپزی سایت جسارت.امیدواریم که این مطلب مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد

طرز تهیه مربای تمشک , مربای تمشک , دستور تهیه مربای تمشک

اگر شما هم نام مربای تمشک را شنیده اید و علاقه به درست کردن آن هستید می توانید به آسانی آنرا در بخش آشپزی ما آموزش ببینید

طرز تهیه و دستور پخت مربای تمشک خیلی آسان و خوشمزه در منزل

مواد لازم برای تهیه مربای تمشک :

تمشک :♦: 3 کیلو گرم

شکر :♦: یک کیلو گرم

 

طرز تهیه و دستور پخت مربای تمشک خیلی آسان و خوشمزه در منزل

بهتر است کلیه مربا ها (به جز مربای به) را در ظروف لعابی تهیه کنید .

هنگام انتخاب قابلمه لعابی توجه کنید که قابلمه کاملا سالم و فاقد هرگونه پریدگی لعاب باشد .

طرز تهیه مربای تمشک , مربای تمشک , دستور تهیه مربای تمشک

طرز تهیه مربای تمشک :

به نقل از سایت جسارت برای تهیه مربای تمشک ابتدا باید

تمشک بی‌دانه را شسته در سبد بریزید و بگذارید آبش خشک شود.

سپس آن را در لگن لعابی بی‌عیب با شکر مخلوط نموده ، مقدار لازم آب در آن ریخته بجوشانید‌.

همین که شکرش بخورد تمشک رفت آن را برداشته از صافی گذرانده دانه‌های تمشک را گرفته در ظرف مربا بریزید.

طرز تهیه و دستور پخت مربای تمشک خیلی آسان و خوشمزه در منزل

استفاده از آبلیمو برای جلوگیری از کپک زدن مربا و بالا بردن ماندگاری آن است. دقت کنید که آبلیمو را در آخرین دقایق به مربا اضافه کنید تا رنگ آن تیره نشود .




  • آتنا حبیبی

جملات آلبرت انیشتین

شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۸ ب.ظ

اس ام اس | آلبرت انیشتین | جملات آلبرت انیشتین

جملات آلبرت انیشتین

جملات آلبرت انیشتین

 Albert Einstein

علم زیباست

وقتی هزینه گذران زندگی از آن تامین نشود

جملات آلبرت انیشتین

 Albert Einstein

من هوش خوبی ندارم

فقط روی مشکلات زمان زیادی می گذارم

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

به آینده نمی اندیشم

چون بزودی فرا خواهد رسید

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

سعی نکنید موفق شوید

بلکه سعی کنید با ارزش شوید.

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

اشتباهات شما را بهتر، زیرک تر و سریع تر می کنند

اگر شما از آنها استفاده مناسب کنید

قدرتی که منجر به اشتباه می شود را کشف کنید

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

سه قدرت بر جهان حکومت میکند:

ترس حرص حماقت

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

اگر می خواهید به موفقیت برسید

اشتباهاتی که مرتکب می شوید را ۳ برابر کنید.

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

نشانه واقعی هوش دانش نیست

تخیل است

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

هرگز از اشتباه کردن نترسید

چون اشتباه شکست نیست

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

تنها راه درست آینده شما این است

که در همین لحظه باشید

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

دیوانگی یعنی انجام کاری دوباره و دوباره

و انتظار نتایج متفاوت داشتن

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

دنبال کسب تجربه باشید!

وقت خودتان را صرف یاد گرفتن اطلاعات اضافی نکنید

دست بکار شوید و دنبال کسب تجربه باشید

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

برای اینکه زندگی تان تغییر کند

باید خودتان را تا سرحد تغییر افکار و اعمالتان متفاوت کنید

که متعاقبا زندگی تان تغییر خواهد کرد

جملات آلبرت انیشتین

Albert Einstein

وقت خود را به تلاش برای موفق شدن هدر ندهید

بلکه وقت خود را صرف ایجاد ارزش کنید



  • آتنا حبیبی

علت سنگ کلیه

چهارشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۰۷ ب.ظ

درد کلیه

درد کلیه ،درد کلیه چپ،درد کلیه راست،درد کلیه ناشی از چیست،درد کلیه چگونه است،درد کلیه نشانه چیست،درد کلیه کجاست،درد کلیه بر اثر سرما،درد کلیه چپ در بارداری،درد کلیه در بارداری،درد کلیه چپ،درد کلیه چپ از چیست،درد کلیه چپ چگونه است،علت درد کلیه چپ،درمان درد کلیه چپ،علایم درد کلیه چپ،علت درد کلیه چپ،درد کلیه سمت چپ

درد کلیه

همانطور که می دانید هر آدم سالمی دو کلیه به شکل لوبیا، به رنگ قرمز مایل به قهوه‌ای و به اندازه مشت بسته ی خودش دارد. کلیه‌ها در طرفین ستون مهره‌ها و زیر دنده‌های تحتانی واقع شده‌اند و اغلب اعضای بدن برای عملکرد مطلوب به کلیه‌ها وابسته‌اند. هر کلیه اگرچه در مشت آدم جا می‌گیرد و نسبتا کوچک است، اما بالغ بر یک میلیون واحد تصفیه‌کننده در خودش دارد که قادرند روزانه ۱۷۰۰ لیتر مایع را تصفیه کنند و بیش از ۵۰ عنصر شیمیایی را که در این مایع محلول‌اند، استخراج کنند.در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد درد کلیه صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.

فرمانهای کلیوی

۱- فشارخون‌تان را به طور منظم اندازه‌گیری کنید و در محدوده طبیعی متناسب با سن‌تان نگه دارید. ۲- اگر دیابت دارید، حتما باید تحت نظر پزشک باشید و بیماری‌تان را کنترل کنید. ۳- حتما رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و روزی ۵ واحد از میوه‌ها و سبزی‌های تازه استفاده کنید. ۴- مراقب کلسترول خون‌تان باشید. ۵- سیگار نکشید. ۶- در صورت مشاهده علایمی مانند سوزش ادرار، کدورت و قرمز شدن رنگ ادرار ، تب و لرز شدید، کمردرد یا درد دو طرف پشت در ناحیه پایین دنده‌ها، حتما نزد پزشک بروید. ۷- هر روز، مدتی را به ورزش اختصاص بدهید. ۸- اگر سن‌تان بالاست، حتما سالی یک بار برای معاینه کلیه‌های‌تان نزد پزشک بروید. ۹- همه آزمایش‌های مربوط به کلیه را که پزشک ‌تان ضروری می‌داند، انجام دهید. ۱۰- چنانچه دچار عفونت‌های کلیوی یا مثانه شدید، فورا به پزشک مراجعه کنید.

فرمانهایی برای سنگ کلیه

۱- روزی ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشید، یعنی ۶ تا ۸ لیوان. ۲- لیمو ترش تازه بخورید. این کار، خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد. ۳- اگر سنگ کلیه‌تان‌ ناشی از اسیداوریک بالاست، کمتر گوشت قرمز بخورید. ۴- مصرف سبزی‌ها و میوه‌ها را بیشتر کنید. ۵- اسفناج، ریواس، چغندر، کاکاو، چای پُررنگ، سبوس، آجیل، بادام و توت‌فرنگی حاوی اگزالات فراوان هستند و مصرف آنها احتمال ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می‌دهد. ۶- از قرار گرفتن در شرایطی که با تعریق بیش از حد همراه است، خودداری کنید. ۷- بیشتر ورزش کنید و کلا تحرک‌تان را افزایش دهید. ۸- بر خلاف تصور رایج، بد نیست میزان مصرف لبنیات‌تان را بیشتر کنید. ۹- مصرف غذاهای تند را کاهش دهید و از مصرف غذاهای حاوی ادویه و چاشنی‌های فراوان خودداری کنید. ۱۰- از افراط در نوشیدن قهوه خودداری کنید. کافئین موجود در قهوه، دفع کلسیم از ادرار را افزایش می‌دهد.

علت درد کلیه

درد کلیه در اثر عفونت کلیه یا آسیب رسیدن به آن ایجاد می شود. اگر پشت یا پهلوی شما آسیب ببیند، مثل برخورد ضربه، ممکن است فکر کنید که کلیه هایتان درد می کنند. اما اغلب اوقات اینطور نیست و کلیه هایتان مشکلی ندارند. کلیه ها در قسمت پشت بدن و بالای کمر (درست پایین دنده ها) واقع شده اند. حال چگونه بفهمیم که درد این قسمت واقعاً مربوط به کلیه هاست یا خیر؟ راه قطعی برای این کار وجود ندارد، اما با شناخت برخی علائم و انجام برخی آزمایش ها می توان فهمید که این درد مربوط به کلیه هاست یا نه. وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد. این درد می تواند در اثر عفونت کلیه ها (پیلونفریت) ایجاد گردد. وجود سنگ در کلیه نیز باعث بروز درد کلیه می شود. حرکت سنگ در کلیه باعث ایجاد درد می گردد. وقتی سنگ کلیه شروع به حرکت می کند و از قسمت میزنای (حالب) عبور می کند و به سمت مثانه می رود، دردهای شدید و متناوبی را ایجاد می نماید که پزشکان آن را قولنج کلیوی یا قولنج میزنای می گویند. شب‌ادراری بیش از یک بار در طی خواب شبانه یکی از علائم بیماریهای کلیوی است

علل ایجاد درد کلیه

۱- آترواسلکروز یا تصلب شرایین سرخرگ های کلیوی در اثر تشکیل لخته خونی یا ایسکمی (کم خونی موضعی در اثر انسداد رگ) : هر نوع قطع جریان خون در کلیه ها نیاز به درمان فوری دارد و باید سریعاً به پزشک مراجعه کرد. ۲- خونریزی کلیه (هموراژی) ۳- کلیه نعل اسبی : یک بیماری مادرزادی است که در آن دو کلیه از قسمت پایین به هم چسبیده اند. وجود درد شدید در قسمت بالایی کمر و درد یک طرفه خصوصاً اگر همراه با تب و مشکلات ادراری باشد، می تواند نشان دهنده درد واقعی کلیه ها باشد ۴- هیدرونفروز : ورم کلیه ها در اثر برگشت و تجمع ادرار است. ۵- سرطان کلیه (یا تومور کلیه) : تومور یا سرطان کلیه می تواند رشد کند و باعث کشیدگی کلیه شود یا اعصاب کلیه را تحت تأثیر قرار دهد و باعث بروز درد شود. ۶- عفونت کلیه (پیلونفریت) ۷- بیماری کلیه پلی کیستیک (تشکیل کیست در کلیه): بیماری کلیه پلی کیستیک یک بیماری ارثی است که باعث بزرگ شدن کلیه ها و بروز درد شدید می شود که معمولاً در قسمت جلوی شکم احساس می شود تا در قسمت کمر. ۸- ترومبوز سیاهرگ های کلیه (تشکیل لخته خونی در سیاهرگ های کلیه) ۹- عفونت مجاری ادراری ۱۰- انسداد جریان ادراری: برخی مشکلات باعث انسداد تدریجی جریان ادرار می شود (انسداد ناگهانی جریان ادرار در سنگ کلیه دیده می شود). در این حالت کلیه ها کش می آیند و درد شدیدی بروز می کند. ۱۱- گرفتگی عضلات مثانه و میزنای: وقتی مثانه کاملا پر از ادرار است، قبل و در طی ادرار کردن، باعث بروز درد و ناراحتی در قسمت پایین شکم یا ناحیه خروج ادرار می شود. این درد مستقیما به کلیه ها مربوط نیست، ولی مربوط به انقباض عضلات غیر ارادی میزنای و مثانه است. مدت این درد کوتاه است و بایستی فورا بعد از تخلیه مثانه، برطرف شود. عللی که در اینجا ذکر شدند، باعث ایجاد درد کلیه می شوند. ولی برای تشخیص صحیح علت، باید به پزشک متخصص کلیه مراجعه کنید.

علت سنگ کلیه

فاکتورهای افزایش دهنده ی خطر تشکیل سنگ های کلیوی عبارت هستند از: * تاریخچه ی خانوادگی و یا سابقه شخصی ابتلا به سنگ کلیه. چنان چه فردی از اعضای خانواده تان سنگ کلیه داشته باشد، شما نیز در معرض ابتلا به آن قرار دارید. همچنین چنان چه خودتان قبلاً سنگ کلیه داشته اید مجددا در معرض خطر تشکیل سنگی دیگر قرار دارید. * افزایش سن. اگرچه سنگ کلیه در هر سنی می تواند تشکیل شود ولی در سنین بالای ۴۰ سال معمول تر هستند. * جنس مذکر. احتمال تشکیل سنگ های کلیوی در مردان بیشتر است. * دهیدراتاسیون. ننوشیدن مقادیر کافی آب در روز، ریسک ابتلا به سنگ کلیه را افزایش می دهد. افرادی که در مناطق با آب و هوای گرم زندگی می کنند و یا تعریق زیادی دارند بایستی بیش از دیگران آب بنوشند. * برخی برنامه های غذایی خاص. رژیم های غذایی دارای پروتئین بالا، سدیم بالا و یا قند بالا، ریسک ابتلا به برخی سنگ های کلیوی را افزایش می دهند. * چاق بودن. نمایه توده بدن(BMI) بالا، دور کمر بالا و اضافه وزن با ریسک افزایش یافته تشکیل سنگ های کلیوی مرتبط هستند. * جراحی و بیماری های گوارشی. جراحی بای پس معده، بیماری روده ی تحریک پذیر و یا اسهال مزمن منجر به تغییراتی در فرایندهای گوارشی شده و جذب کلسیم را تحت تاثیر قرار داده و سطوح مواد تشکیل دهنده ی سنگ را در شما افزایش می دهند. * دیگر شرایط پزشکی. دیگر بیماری ها و شرایطی که ریسک سنگ های کلیوی را افزایش می دهند عبارت هستند از اسیدوز توبولار کلیوی، سیستینوریا، هیپرپاراتیروئیدیسم و برخی عفونت های دستگاه ادراری.

ناخنک چشم و درمان

سرفه خشک بعد از سرماخوردگی

سرفه کودکان زیر یک سال

اسهال مزمن در کودکان

اسهال و استفراغ ویروسی

  • آتنا حبیبی

کوکو کدو سبز و هویج

دوشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۱۶ ب.ظ

کوکو کدو سبز و هویج

Image result for ‫کوکو کدو‬‎

کوکو کدو و سیب زمینی

کوکوی کدو سبز یکی از انواع کوکوهای ایرانی است که به خاطر وجود کدو سبز در آن شاید خیلی ها احساس کنند طعم جالبی ندارد. اما ما با مواد موجود در این رسپی کوکو کدو سبز را به صورتی تهیه کرده ایم که طعم فوق العاده خوشمزه ای دارد. با مواد لازمی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۲ تا ۳ نفر کوکوی کدو سبز تهیه نمایید. با دستور آشپزی و طرز تهیه کوکو کدو سبز در ادامه با ما  همراه باشید.

مواد لازم کوکو کدو سبز
کدو سبز ۲ عدد
پیازچه ۲ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر نصف قاشق چایخوری
نمک به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم

کوکو کدو سبز و هویج

ابتدا کدو های سبز را خوب بشویید و خشک کنید سپس آنها را با رنده ریز ، رنده کنید. توجه داشته باشید که نیاز نیست پوست کدوها را بگیرید. پس از رنده کردن کدوها مقداری نمک رویشان بپاشید تا آب موجود در کدوهای رنده شده خارج شود.بعد از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه که آب کدوها خارج شد آنها را بفشارید تا آبشان کامل خارج شود. حالا کدوها را در یک کاسه بزرگ بریزید سپس آرد سفید ، بکینگ پودر ، نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید. حالا پیازچه ها را ساطوری خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم.حالا تخم مرغ ها را یک به یک در ظرفی جداگانه می شکنیم و خوب می زنیم تا کاملا یکدست شوند سپس تخم مرغ ها را نیز به مایه کوکو اضافه می کنیم و مواد کوکو را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شود.

کوکو کدو حلوایی

مایه کوکو را می توانید به صورت یکجا مانند کوکو سبزی سرخ کنید. همچینین می توانید این کوکو را مانند کوکو سیب زمینی به صورت قطعات کوچک سرخ کنید. برای سرخ کردن کوکوها یک تابه مناسب روی حرارات قرار می دهیم و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم.مانند کوکو سیب زمینی مقداری از مایه کوکو برمیداریم و در دست به صورت دایره شکلش می دهیم و کمی صافش می کنیم و داخل تابه می اندازیم تا سرخ شود. بعد از اینکه سمت زیرین کوکو سرخ شد آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز سرخ شود.به این ترتیب تمام کوکوها را سرخ می کنیم. می توانیم برای قالب کوکوها از نان باگت یا نان تست هم استفاده کنیم. به صورتی که نان باگت را مانند قالب برش می زنیم و داخل تابه می گذازیم سپس مقداری از مایه کوکو داخلش می ریزیم و سرخش می کنیم.

کوکو کدو سبز با شوید

Image result for ‫کوکو کدو‬‎


کوکو کدوی خوشمزه


برای اینکه کوکوی کدو سبز شما به اندازه کافی پف کند و حالت پفکی داشته باشد باید تخم مرغ ها را در یک ظرف جداگانه خوب بزنید تا کاملا یکدست و صاف شوند. بعد از اینکه تخم مرغ ها را خوب هم زدید باید آنرا به مایه کوکو اضافه کنید.برای اینکه مایه کوکو سبز شما هنگام سرخ کردن از هم باز نشود باید نکاتی را رعایت کنید. هنگام رنده کردن کدو سبز حتما آب اضافی آنرا بگیرید تا باعث باز شدن کوکو نشود. ضمنا پیازچه را هم که خرد کردید سعی کنید اگر آب اضافی دارد آنرا هم بگیرید.

کوکو کدو سبز و هویج

  • آتنا حبیبی

کوکو لوبیا سبز با پنیر پیتزا

دوشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۷، ۰۶:۰۶ ب.ظ

 

 

کوکو لوبیا سبز تبریزی

 


Image result for ‫کوکو لوبیا سبز‬‎

کوکو لوبیا سبز

 

کوکوی لوبیا سبز یکی از انواع کوکوهای ایرانی است که فواید بسیاری برای بدن دارد. یکی از مواد غذایی که کالری خیلی کمی دارد و فاقد چربی اشباع شده می باشد لوبیا سبز است. لوبیا سبز شاید به تنهایی طعم خیلی خاصی نداشته باشد اما با ترکیب کردن آن با مواد خوشمزه می توانید یک کوکوی لوبیا سبز خوشمزه تهیه نمایید. این کوکو هم مانند کوکو کدو سبز یک کوکوی رژیمی است. با مواد لازم ذکر شده در این دستور آشپزی می توانید برای ۴ نفر کوکو لوبیا سبز تهیه نمایید. با دستور آشپزی و طرز تهیه کوکو لوبیا سبز در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم کوکوی لوبیا سبز
لوبیا سبز ۲۰۰ گرم
تخم مرغ ۳ عدد
سیب زمینی ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۱ عدد
پیاز ۱ عدد
زعفران به میزان لازم
زردچوبه به میزان لازم
ادویه کاری به میزان لازم
فلفل سیاه به میزان لازم
نمک به میزان لازم

 

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

  • آتنا حبیبی